Čeští svědkové Jehovovi se obávají zrušení registrace

Ve sborech Náboženské společnosti Svědkové Jehovovi (NSSJ) bylo v minulých dnech čteno Oznámení, které s datem 18. prosince 2024 rozeslalo české vedení této společnosti (tzv. pobočka).[1] Podle něj

„se pobočka dozvěděla o krocích, které podniká samostatné oddělení církví a náboženských společností Ministerstva kultury České republiky a které by mohly vést ke zrušení registrace naší právnické osoby, NSSJ.“

Oznámení z 18. prosince 2024.

Podle Oznámení svědkům hrozí, že ministerstvo bude jednat podle ustanovení § 22 zákona 3/2002 Sb.,[2] v němž je pod písmenem c) uvedeno, že

„(1) Ministerstvo zahájí řízení o zrušení registrace církve a náboženské společnosti, … c) vyvíjí-li registrovaná církev a náboženská společnost … činnost v rozporu s § 3 písm. a), § 5 nebo § 27 odst. 5, …“

Jako možné činnosti svědků Jehovových v rozporu s tímto zákonem shledává ministerstvo hlásání a uplatňování dvou nauk. Oznámení to tvrdí v následující větě:

„Vláda uvádí, že má výhrady proti několika našim naukám, včetně (1) uplatňování biblické zásady vyhýbat se … krvi (Skutky 15:28, 29) v případech, kdy rodiče rozhoduji o nezletilých dětech, a (2) uplatňování biblické zásady omezit společenský styk s těmi, kdo byli odděleni od sboru nebo se od něj oddělili sami. (1. Kor. 5:11)“

Slova Oznámení odkazují k § 5 tohoto zákona, v němž se v části pod písmenem e) praví:

Vznikat a vyvíjet činnost nemůže církev a náboženská společnost, jejíž učení nebo činnost sleduje porušení práva nebo dosažení nějakého cíle nezákonným způsobem, zejména pokud … e) omezuje osobní svobodu osob zejména tím, že využívá psychický nebo fyzický nátlak k vytvoření závislosti, která vede k fyzickému, psychickému nebo ekonomickému poškozování těchto osob nebo jejich rodinných příslušníků, k poškozování jejich sociálních vazeb včetně omezování psychického vývoje nezletilých nebo omezování jejich práva na vzdělání, nebo zabraňuje nezletilým přijmout zdravotní péči odpovídající zdravotním potřebám, …“

Zvýraznění částí, o něž v jednání Ministerstva kultury ČR pravděpodobně jde, provedl Náboženský infoservis.

Druhá část Oznámení obsahuje dvě prosby. První z nich vyzývá

„každého zvěstovatele v České republice, který si to přeje, aby zvážil, zda by mohl poslat uctivé dopisy obsahující stížnost proti hrozbě zrušeni registrace NSSJ, a to těmto státním představitelům: (1) prezidentu České republiky, (2) předsedovi vlády, (3) ministru kultury, (4) ministru spravedlnosti, (5) ministru zahraničních věcí a (6) samostatnému oddělení církví a náboženských společností Ministerstva kultury.“

Ve druhé prosbě pobočka vyzývá členy k modlitbám.

Poznámky:

[1] Dopis byl zaslán redakci Náboženského infoservisu (nikoli pobočkou). Jeho autenticita byla v redakci ověřena z několika vzájemně nezávislých zdrojů.

[2] Zákon o svobodě náboženského vyznání a postavení církví a náboženských společností a o změně některých zákonů (zákon o církvích a náboženských společnostech).

Náhledový obrázek vytvořila umělá inteligence DALL.E.

Psali jsme v Dingiru:

VELECHOVSKÝ, Petr: Ti, kdo jsou součástí antikristaDingir 12 (3), 2009, str. 94–95.

téma čísla 3/2009: Svědkové Jehovovi a vývoj jejich společenství (plný text čísla zde).

Související články:

Subscribe
Upozornit na
guest

70 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Dle hlasů
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
7. 1. 2025 15:34

No a co? Takových zkušeností, jen z opačného břehu, najdu na stránkách jw.org spoustu.

Toma
Toma
Reply to  Jiří Brei
8. 1. 2025 0:36

Jen , že tyto praktiky jsem nepatří a tím myslím do 21.stoleti
V bibli se také píše, že neposlušné dítě vyvést ven a ukamenovat, první měl hodit kámen rodič. Což dnes je neomluvitelný čin. Ospravedlňovat nějaký čin bibli je prostý nesmysl.

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toma
9. 1. 2025 16:06

Vy byste, Tomo, nechal své děti, aby se stýkali s jakoukoli pochybnou existencí? Asi máte na mysli text Devárím/Deuteronomia 21:18-21: „Má-li kdo syna zarputilého a vzpurného, (který) neposlouchá (ani) hlasu otce svého, ani hlasu matky své, a oni ho trestali, on však jich neposlechne, uchopí ho otec jeho a matka jeho a vyvedou ho k starším města jeho a k místní bráně místa (pobytu) jeho a řeknou k starším města jeho: “Tento syn náš je zarputilý a vzpurný, neposlouchá hlasu našeho, (je) žrout a pijan.” I zaházejí ho všichni lidé města kamením, aby zemřel; tak vymýtíš zlo ze středu svého a celý Jisrael ať… Číst dále ->

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
9. 1. 2025 23:07

Podobně jako že Bůh nechal dvěma medvědicemi roztrhat 42 děti jen za to že se smáli holohlavci. Určitě to je adekvátní trest a i ten způsob roztrhání … šílenec by toto dělal

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
11. 1. 2025 12:27

Kde tam čtete, že Bůh nechal roztrhat dvěma medvědicemi 42 dětí? Já tam čtu, že z lesa vyšly dvě medvědice a 42 dětí rozsápaly. Že by za to mohl Bůh, tam nečtu.

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
11. 1. 2025 21:08

Neproklel je bozi prorok ve jménu Jah svého boha? Chcete zakrývat činy svého boha co se dnes rovnají šílenci ? Chápu

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
11. 1. 2025 22:29

Nebyl to prorok co vyslovil prokletí těm dětem ? Nedělejte si ze mne blázna jen se stydíte za svého krvelačného boha

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
12. 1. 2025 15:15

Ano, byl. A to je také vše. Prostě jejich pořvávání nelezlo na nervy jen Elíšovi, ale i těm medvědicím. Že by je poslal Jahve, tam nenajdete, ani kdybyste se snažil sebevíc.

To je zvláštní, že tento „krvelačný Bůh“ „tak miluje svět, že dal svého jedinečného syna, aby žádný, kdo v něj věří, nezahynul, ale měl život věčný“ (Evangelium Jana 3:16 Český studijní překlad)

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
13. 1. 2025 14:10

😉 aha tak medvědice 42 dětí jen tak rozsápala, že dělali hluk ?
Nechcete si přiznat, že to je poučení pro děti bude zlobit Jehovu a on vás roztrhá medvědicemi 😉 aha to je úžasný Bůh zabije svého syna aby vykoupil lidstvo opět šílený čin toho kdo určuje pravidla

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
10. 1. 2025 10:00

Pochybnou existenci? Ten kdo již nesouhlasí s učením SJ musí být pochybná existence? To nemyslíte vážně

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
11. 1. 2025 12:28

Opilci a lupiči jsou pro Vaše děti dobrá společnost? To myslíte vážně?

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
11. 1. 2025 21:10

Ti co odpadli od vašeho boha jsou Lupiči a smilníci? Měl jste asi u SJ zůstat byl by váš dogmatismus jasnější pro všechny

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
12. 1. 2025 15:24

Lupiči a smilníci patří mezi ty, se kterými není dobré se stýkat. „Neklamte se: ‚špatná společnost kazí dobré mravy.‘“ (1 Korintským 15:33 Český ekumenický překlad). Komu není rady, tomu, žel není ani pomoci.

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
12. 1. 2025 17:36
Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
9. 1. 2025 16:03

Děkuji za odkaz. Zajímavý příběh. Věcně a bez nenávisti popsáno. Negativní zkušenost přetavená v pozitivní přístup k životu. Ke svědkům Jehovovým přistupovat s empatií. Poučte se z něj.

Toman
Toman
2. 1. 2025 7:44

Reality – ovce za půjčené peníze 1) koupí pozemek – 2) vlastníma rukama postaví sál království (ušetří až 70% na pracovní síle) 3) splatí společnosti JW.org půjčené prostředky 4) převede sál na společnost JW.org 5) JW.org disponuje nemovitostí a dle potřeby ji prodá. V letech 2015 – 2017 cca jen v ČR prodala 50 sálů. Takto se to děje po celém světě. Její obavy jsou především o majetek … jedná se nyní o jednu z největších realitních společností na světě. V čele vedoucího sboru nyní také mají profesionálního realitního makléře. Kupují pozemky a staví stále nové projekty ne proto, že “Ježíš” chtěl “ luxus… Číst dále ->

Last edited 17 dní před by Toman
Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
3. 1. 2025 18:25

Mohu, pane Tomane, poprosit o nějaká ověřitelná fakta? Pár konkrétních případů, kde lze Vaše tvrzení vysledovat a doložit? Jinak, když se podívám do katastru nemovitostí, tak třeba sjezdový sál ve Stodůlkách v Praze vlastní Náboženská společnost Svědkové Jehovovi, nikoli JW.org.

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
4. 1. 2025 9:26

Ano NSSJ což je zástupce JW ( překlad z angličtiny Jehovah Witness) JW.org je brand nyní co používají.

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
4. 1. 2025 9:30

Nemusím dávat žádný konkrétní případ všechny sály po zaplacení a postavení převádí místní sbor na vrub americké korporace NSSJ

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
5. 1. 2025 16:01

Nepřevádí. Převádí je na NSSJ se sídlem Armády 1306/2b, 15800 Praha 13-Stodůlky, IČ 0163291. Tak je tomu třeba u sálu v Praze na Palmovce (Novákových 412/14, 180 00 Praha 8 – Libeň). Stačí se přihlásit třeba identitou občana a nahlédnout do katastru nemovitostí. Řekl bych, že u většiny sálů, ne-li u všech, to je stejně. Dělají to proto, že jednotlivé sbory nemají vlastní právní subjektivitu. Důvody mohou být různé a já jsem dalek toho, aby jim podsouval jen ty negativní. Konkrétní příklady, jak vidím, nemáte. Jinak, čistě hypoteticky vzhledem k rušení registrace, by asi bylo lépe, kdyby vlastníkem sálů byla Watch Tower Bible… Číst dále ->

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
4. 1. 2025 14:21

JW to samé co NSSJ 😉 anglicky asi umíte

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
5. 1. 2025 16:02

Není. JW.org (tak jste to psal), není název právního subjektu zapsaného v registru církví. Je to jen název webových stránek. A abych předešel Vaší námitce, že je to slovíčkaření, tak říkám, že není. Je to o Vaší důvěryhodnosti. Pokud podáváte nepřesné informace a ani se nenamáháte si je ověřit, tak pro mne důvěryhodným zdrojem nejste. Z Vašich slov cítím zášť nejen vůči Svědkům Jehovovým, tak i vůči těm, kdo na ně mají jiný názor než Vy. Já se na svět snažím dívat pozitivně. I negativní zkušenost se dá využít k pozitivnímu. Já jsem díky vyloučení vystudoval Evangelickou teologickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Díky… Číst dále ->

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
5. 1. 2025 21:47

Přeji vám toto vaše přesvědčení černobílosti světa. nepotřebuji od vás nálepku důvěryhodnosti ani se chlubit co jsem vystudoval. Váš příklad je odpadlíka který jen hledal v jiných vodách tu samou “ pohádku”. To prodávání sálu království si můžete dohledat např sbor ve Vyškově je zářný zdroj bolesti poté co jsi vybudovali tak se museli spojit se sborem který od nich byl na 50 km… jejich byl bez precedentu prodán. A zášť tu pane nemám SJ ublížilo velkému množství jednotlivců, že se této organizaci “karma” naplňuje. A k tomu JW (čím je NSSJ v ČR? Neni snad pobočkou své americké matky ? Která prodává… Číst dále ->

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
6. 1. 2025 20:48

Děkuji za přání. Doufám, že je upřímné. Nicméně černobílé vidění světa nemám. Nevidím ve Svědcích Jehovových pouze démony. Mají své stinné ale i kladné stránky, jak to tak v životě bývá. Já se nechlubím. Pouze jsem reagoval na obvinění od kfc10 ze dne 2.1.2025 14:28: „Víte kulové jaké to tam u nich je. Já tam byl.“ Než abych se tady dlouze rozepisoval, dal jsem pouze odkaz na svůj příběh. To je vše. Netušil jsem, že se Vás to tak dotkne. Jinak děkuji za odkaz na Vyškov. Mám rád debatu bez emoci s konkrétními fakty. Nicméně ve zprávě nečtu, jak byla stavba financována. Na… Číst dále ->

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
6. 1. 2025 23:30

V určitou dobu bylo třeba sesbírat určité prostředky a tak se vytipovali sály které se dají prodat. Tak to bylo celosvětově.. měli to na starost KD ( určovali i které sbory se budou slučovat – další prodaný máte třeba v Hustopečích

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
7. 1. 2025 15:37

I zde platí to, co jsem se ptal v případě Vyškova. Stále jste mi nenapsal konkrétní ověřitelné informace k tomu, jak byla stavba financována a kolik stavebníků bylo místních a kolik úplně odjinud. Mohu tedy poprosit o konkrétní ověřitelná fakta?

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
6. 1. 2025 0:00

https://info.dingir.cz/2021/09/sal-kralovstvi-v-holesove-se-promenil-v-modlitebnu-adventistu-sedmeho-dne/

Zaplaceno a postaveno sbory prodáno jim pod rukama …
Stačí číst zde … Model jsem už popsal

Jiří Brei
Jiří Brei
31. 12. 2024 18:53

Podle mého názoru nemá zrušení registrace Náboženské společnosti svědkové Jehovovi a jejich následná likvidace šanci na úspěch. Jediný trochu relevantní důvod, který by mohl připadat v úvahu, je ten v § 5 písm. e) zák. č. 3/2002 Sb. Ostatní jsou, podle mého názoru, naprosto irelevantní. To využívání psychického a fyzického nátlaku k vytvoření závislosti je těžko objektivně prokazatelné. V článku „Svědkové Jehovovi ke kauze v Norsku“, který je na tomto webu, se lze dočíst, že mnohé soudy v Evropě to vzhledem k omezování kontaktů mezi stávajícími a bývalými členy odmítají. V případě odmítnutí rodičů povolit dítěti krevní transfúzi nejde o rozhodnutí Náboženské společnosti svědkové Jehovovi. Svědkové Jehovovi takové… Číst dále ->

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
2. 1. 2025 7:25

Co to tady píšete za nesmysl s Ruskem ? Společnost JW.org získala registraci podvodem kdy na 3 otázky zda učí a praktikuje zásady neslučitelné s 21.stoletím a platnou legislativou ČR odpověděla lstí, že neučí a svedla to na bibli. Je právě na čase toto změnit.

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
3. 1. 2025 18:56

Proč píši o Rusku? Ona je odpověď už v tom, co jsem napsal výše – těší mne, že Česká republika není Rusko, protože tady, na rozdíl od Ruska, nestačí mít pouze zákon, který si vyložím po svém a svévolně použiji proti někomu, kdo mi vadí, ale je nutné věcně dokázat jeho porušení. Existují nezávislé opravné prostředky. To v Rusku, na rozdíl od nás, funguje jen na papíře. K tomu, zda se podaří Náboženské společnosti Svědkové Jehovovi (dále jen NSSJ) odejmout registraci, jsem skeptický. Mně práce ve státní správě naučila, že pokud má moje rozhodnutí obstát u soudu, tak musím mít velmi dobře nabito,… Číst dále ->

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
4. 1. 2025 9:39

Ale tady přece nejde o nějakou legislativu 😉 dělají věci neslučitelné se společností v ČR a společností 21 stol. Lžou lidem a své lži obhajuji dřívějším poznáním. Je to archaismus který omezuje vidění světa na černou a bílou a to vše odnáší děti které jsou vyloučeni ze společnosti. Tento druh myšlení je něco co spadá do manipulativních kultů které těží z naivity a touze po lepším světě…

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
5. 1. 2025 16:03

Pokud by to bylo, jak píšete, zrušení registrace na tom nic nezmění. Jenom jim to dá pocit mučedníků. Co chcete dělat dál? Zavírat je do gulagů, jako to dělají v Rusku? Pokud je vůbec možné některé z nich změnit, tak to nebude skrze pronásledování, ale skrze věcný lidský přistup a důvěryhodné objektivní informace. Tak, jak to na tomto webu dělá pan Zdeněk Vojtíšek. Zkuste se oprostit od své zášti. Sžírá pouze Vás. Změny u Svědků Jehovových tak sotva dosáhnete.

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
5. 1. 2025 22:01

Nejde o dospělé SJ ale o děti v poslední době všude můžete v médiích vidět otřesný následky výchovy v této sektě..

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
6. 1. 2025 20:48

Ani na tom zrušení registrace nic nezmění. Která média a články máte na mysli? Mohu poprosit o odkazy?

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
4. 1. 2025 9:47

A proč myslíte, že nemá nabito? NSSJ udělalo tolik toho zde, že potřebujete muniční sklad aby se to tam vešlo…

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
5. 1. 2025 16:04

Již jsem to psal – moje zkušenost s léty práce ve státní správě. U soudu jsou nutné objektivní věcné důkazy. Na emoce se tam nehraje.

Toman
Toman
Reply to  Jiří Brei
5. 1. 2025 23:16

Proč by to co přijde měli být emoce?

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
6. 1. 2025 20:49

Třeba nic nepřijde. Na mysli jsem měl Vaše emoce. Kdybyste chtěl jít svědčit k soudu, pokud nějaký bude. V Norsku se oběti Svědků Jehovových svolávají k vydání svědectví. Tak by se Vám moje rada mohla hodit. 

https://stopmandatedshunning.org/norwegian-court-to-hear-landmark-case-against-jehovahs-witnesses-in-february-2025/

Toma
Toma
Reply to  Jiří Brei
7. 1. 2025 21:53

A to jsou hrdinové.

Toma
Toma
Reply to  Jiří Brei
8. 1. 2025 8:10

Děkuji ale nechte to na mne. Jsem svéprávný

kfc10
kfc10
Reply to  Jiří Brei
2. 1. 2025 14:28

Píšete o duševním stavu. Víte kulové jaké to tam u nich je. Já tam byl. Využívání psychického a fyzického nátlaku. V tomto odkaze už to jeden z nich nevydržel ten psychický nátlak. Masakr u svědků Jehovových v Hamburku: osm mrtvých = rok 2023. https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-nemecka-policie-na-miste-strelby-v-hamburku-zrejme-nasla-telo-pachatele-40425428

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  kfc10
3. 1. 2025 19:05

Já v tom odkazu od pana Vojtíška čtu, že odešel sám rok a půl předtím. Když to čtu, tak si říkám, zda by nakonec nebylo lépe, kdyby u Svědků Jehovových zůstal.

Pokud Vás zajímá můj příběh, najdete ho na http://www.straznavez.cz/Zkusenosti/jiri_brei.htm

kfc10
kfc10
Reply to  Jiří Brei
4. 1. 2025 17:37

Hypoteticky: Ty to pořád nechápeš Jiří. Tak ti to vysvětlím. Zůstal by jsi někde, kde se necítíš dobře? Ještě jinak. Větší polovina členů si jen hraje na křesťany. Názory, které zde uvedu je ze vzorku cca 500 členů. Všechna náboženství na světě spojuje jeden cíl a tou je láska. 1. Korinťanům 13:4-8. Všude na světě se najdou sebestřední lidé (zmr) nebo (egocentrici). Pokud je sebestředných lidí v komunitě mnoho, tak se vytrácí původní smysl vzniku komunity a tou většinou bývají zpočátku dobré úmysly. Problematika sebestředných lidí velmi úzce souvisí s přijímacími procedurami. Organizace, ve které je sebestředných lidí málo, se snaží žádného takového… Číst dále ->

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  kfc10
5. 1. 2025 16:05

Je to zbytečně dlouhé. Ne, tam, kde se necítím dobře bych nezůstal. Od Svědků Jehovových lidé odcházejí, stejně jako z jiných církví. Je dobře, že jim v tom Svědkové Jehovovi nebrání. Moje desetiletá zkušenost ve sboru Praha – Holešovice je, že jsem měl pocit, že tam většina lidí byla spokojená. Ti co nebyli, tak odešli. A ti, s kterými nebyli lidé spokojeni, jako jsem byl pro některé já, byli vyloučeni. Ano, Svědkové Jehovovi mají své chyby. Přesto si na nich cením, že mají víru v Boha a snaží se se sebou něco dělat. Cením si toho i na lidech z jiných církví. Ty jsi ještě… Číst dále ->

Toma
Toma
Reply to  Jiří Brei
8. 1. 2025 13:34

Holešovice tam byl O.K. Asi takhle od SJ se lidé probudí buď do stavu kdy už nepotřebuji institualizaci církví a nebo hledají další alternativy křesťanství. Žel ti co se pořád točí v kruhu zachovávají fanatismus a tedy žádný posun. To ses i ty Jirko

CultSurvivors
CultSurvivors
30. 12. 2024 18:48

The fact that that JWorg adjusted its extreme shunning practice (ostracization) after it lost its case it brought against Norway to demand that the gifts of State recognition as a religious institution and state subsidies be reinstated because of JWorg’s extreme shunning policy, is evidence the policy is a misuse of scripture. Also, an adjustment of policy was made, not an adjustment to scripture. This means, the extreme shunning policy can be discarded since JWorg does have a choice, should it decides to. It’s unnatural to seperate families just because an adherent voices disagreement with a teaching that is part of a… Číst dále ->

Norman
Norman
Reply to  CultSurvivors
31. 12. 2024 12:17

This clear point is part of the heart of the matter. Their are a few things here : – 1 a clear conflict of interest in JW.org expressing obedience to the law of the state, with the exception of the preaching work, yet not cooperation with the spirit of the law on social interaction, due to the shunning belief. 2 – giving false and misleading information that they will be outlaw if a country decide to end the state benefit it receive, when any European country that in the end decide to implement this new law of social interaction more… Číst dále ->

Toman
Toman
30. 12. 2024 15:49

Problém je především, že cílem korporace JW.org není blaho jejich ovcí. Na záchranu jako štít pro svou organizaci berou ovce. Pastýř chrání ovce a ne ovce chrání pastýře. Jejich cíl nyní jsou reality a finance.

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Toman
31. 12. 2024 18:54

Můžete, prosím, to Vaše tvrzení o realitách a financích nějak objektivně prokázat.

avelar
avelar
Reply to  Jiří Brei
8. 1. 2025 1:13

tem muitas provas, pesquise sff

větší zlo jsou stará náboženská hnutí
větší zlo jsou stará náboženská hnutí
30. 12. 2024 3:02

katolíkům v první řadě by měla být zrušena registrace a samozřejmě stopnout veřejné finance.

Jiří Brei
Jiří Brei

Proč? Které ustanovení zákona o církvích podle Vás porušují? Máte nějaké objektivní ověřitelné důkazy?

větší zlo jsou stará náboženská hnutí
větší zlo jsou stará náboženská hnutí
Reply to  Jiří Brei
1. 1. 2025 10:51

to celosvětové sexuální zneužívání věřících pod pláštíkem církve, vám nestačí? dále ten uzavřený vatikánský kompaktát s českou republikou o vyjmutí církevního nevoleného establišmentu nad zákony republiky. dohledové orgány nad církvemi nemají ani ponětí, co to náboženství je, obzvláště když se mluví o monoteiznu.

Last edited 18 dní před by větší zlo jsou stará náboženská hnutí
Jiří Brei
Jiří Brei

Pod pláštíkem církve se neděje. Je to selhání jednotlivých farářů a Katolická církev ho neorganizuje. Katolická církev má vůli s tím bojovat – https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/je-to-nase-hanba-papez-oznacil-za-ostudu-cirkve-ze-dlouhou-dobu-neresila-pripady-zneuzivani-deti-28486
Navíc to není problém jen Katolické církve. Děje se to ve školách, sportovních oddílech i v rodinách.

Kompaktát Vatikánu s Českou republikou neporušuje zákon o církvích. To, že jsou některé části tajné považuji ale za špatné.

větší zlo jsou stará náboženská hnutí
větší zlo jsou stará náboženská hnutí
Reply to  Jiří Brei
1. 1. 2025 19:10

přesně tak, klasická odpověď, exesy se odkazují na jednotlivce, za kredity stojí organizace. průhledné. bergolio, racinger i pavel kryli tyto excesy, to je prokázané ale i umlčované. nejsme lidské bytosti prožívající duchovní zkušenosti, jsme duchovní bytosti prožívající lidskou zkušenost. dostat se k pravdě pomocí myšlenek, je stejné jako dostat se na měsíc pomocí byciklu. všechna náboženství zdegenerovala a nevedou ke skutečnému poznání sebe sama….. čt 24, děkuji, to mi stačí..

Last edited 17 dní před by větší zlo jsou stará náboženská hnutí
Jiří Brei
Jiří Brei

K tomu, aby mohl být Katolické církvi zrušena registrace, tak by muselo být objektivně a věcně dokázáno, že porušuje zákon o církvích. Takže moje otázky:

1)   Jaké objektivní ověřitelné důkazy máte o tom, že Katolická církev učí, že faráři mají sexuálně zneužívat děti?
2)   V čem konkrétně porušuje konkordát s Vatikánem zákon o církvích?
3)   Kde Česká televize v odkazovaném příspěvku uvedla nepravdivé informace?

Zdeněk
Zdeněk
28. 12. 2024 12:59

Dobrý den,

mám dotaz na redakci, zda si je vědoma toho, že použitím grafiky z webu jw.org porušila
licenční podmínky

Jitka Schlichtsová
Jitka Schlichtsová
Admin
Reply to  Zdeněk
29. 12. 2024 13:42

Ne, toho jsme si vědomi nebyli. Obrázek jsme vyměnili.

Zdeněk
Zdeněk
Reply to  Jitka Schlichtsová
29. 12. 2024 14:11

Jste skvělí, děkuji!

CultSurvivors
CultSurvivors
Reply to  Zdeněk
30. 12. 2024 18:31

Fair use policy

choze
choze
27. 12. 2024 23:46

JAK JE MOŽNE ŽE SVĚDCI NESELHALI V  OTAZKACH SVĚDOMI JAKO CELEK NEUČAST V ARMADE V  POLITICE ZA 2 VALKY ZA KOMUNISMU A CIRKVE ANO

Petra Goldmannová
Petra Goldmannová
Reply to  choze
28. 12. 2024 21:21

Zakladateli SJ v ČR byli důstojníci armády, kteří museli spolupracovat s StB. Takoví ti hodní – jako třeba Babiš 🙂
Že odmítají chodit k volbám ještě neznamená, že nemají na politické dění vliv.

Jiří Brei
Jiří Brei
Reply to  Petra Goldmannová
31. 12. 2024 18:58

To s těmi důstojníky armády a spolupráce s STB mi nějak unikla. Stejně jako vliv svědků Jehovových na politické dění. Můžete mi, prosím, uvést nějaké konkrétní ověřitelné příklady?

kfc10
kfc10
27. 12. 2024 22:20

Se zrušením souhlasím. Jsem bývalý člen, který tam vyrůstal od malička a odešel jsem kvůli tomu, že byl obrovský rozdíl mezi tím co učí, hlásají a co skutečně činí a jak se chovají. Jsou falešní a nedá se jim věřit. Po druhých vyžadují poslušnost a sami učení nedodržují, jsou to pokrytci. Je mi s jejich činů na zvracení. Ano s tímto zněním plně souhlasím psychický nebo fyzický nátlak k vytvoření závislosti, která vede k fyzickému, psychickému nebo ekonomickému poškozování těchto osob nebo jejich rodinných příslušníků, k poškozování jejich sociálních vazeb včetně omezování psychického vývoje nezletilých. Pokud jste masochisti, tak si to u nich vyzkoušejte.

Petra Goldmannová
Petra Goldmannová
Reply to  kfc10
28. 12. 2024 21:26

Lépe bych to neřekla.

Kateřina
Kateřina
Reply to  kfc10
29. 12. 2024 12:55

To zní velmi černobíle – oni a vy. Oni špatní, vy dobrý. Taková interpretace reality nikdy neodpovídá skutečnosti. Jinak – nejsem JW a nikdy nebudu.

Albert K.
Albert K.
27. 12. 2024 15:30

Dobrý den, jsem bývalý Svědek a chtěl bych autora tohoto článku požádat, aby byl více objektivní ve svém posuzování. Skoro to vyznívá, že se zastáváte organizace a jejího chování k nám exčlenům.

Evžen Dlouhý
Evžen Dlouhý
27. 12. 2024 11:24

Nebylo by vhodné objektivně zhodnotit, proč tolik zemí ruší Svědkům registraci? Že jde o dlouhodobé porušování zákonů skrze shunning a další praktiky?