Diskuse, která se rozvinula na základě článku „Satanismus, ale který?“ (zde), je už poněkud nepřehledná. Článek je navíc reflexí zprávy „Vzniká nová komunita satanistů“ (zde). Redakce požádala dr. Marka Dluhoše, který externě přednáší o západním esoterismu na Husitské teologické fakultě UK, o shrnutí.
Vážení diskutující,
Ve chvíli, kdy se diskuse pod tímto článkem již stala poměrně dlouhou, byl jsem z více stran vyzván, abych k ní napsal komentář a v několika bodech diskusi pro větší přehlednost shrnul a zareagoval.
- Vznikla zde nová skupina, která si říká „Satanova komunita“ a označuje se za moderní proud satanismu.
- Představitelé této skupiny se ihned silně vymezili vůči již mnoho let fungujícímu tradičnímu uskupení satanistů v Prvním Česko-Slovenském Chrámu Církve Satanovy (dále P.Č-S.CH.C.S.). Dlouholetého mistra P.Č-S.CH.C.S. v ČR nazývá jeden z diskutujících „Brundibárem“.
- O víře v Satana přívrženci nové komunity tvrdí: „Každý dokonce i potomeček přece musí vidět, že to maj v hlavách vymletý, když v 21tým století věří v Ďábla.“
- Tito satanisté Satanovy komunity se zřekli okultního vyjadřování i magických rituálů, jež nahradili politickým aktivismem a liberální agendou. Účastní se boje za LGBT práva ve formě prideů, organizují programy na ochranu dětí před fundamentalismem některých náboženských škol, zapojují se do enviromentální problematiky
- Představitelé P.Č-S.CH.C.S. v ČR poukazují na dlouholetou a úspěšnou činnost své církve a na to, že boj za demokracii spojený s bojem za liberální politický program se může stát stejným dogmatismem, proti kterému Satanova komunita bojuje.
- Je zřejmé, že zájemci o klasickou magii a satanismus spojený se satanem jako bohem či alespoň nějakou energií vesmíru, se budou i nadále stávat členy P.Č-S.CH.C.S. v ČR. Ale ani nevíra v tyto síly a nevylučuje členství – člen může hlavně hledat satanskou filosofii. Z názorů členů P.Č-S.CH.C.S. v ČR vyplývá, že v otázce lehkých drog, boje za práva LGBT i ochranu přírody zde nejsou ve svých svobodných názorech omezováni.
- Úspěšnost programu Satanovy komunity prověří čas. Proto např. za rok budeme mít více informací, které leccos ukáží, aniž by se obě strany musely napadat.
Náhledová fotografie: Reflex.
Myslím, uvážíme-li všechna fakta, že je tu jen jedna jediná strana, co napadá, a to neustále. Tak si říkám, když jsou ti členové Chrámu C. S. takoví ubožáci, proč se o ně Satanova komunita vůbec stará? Tvrdí přece, že chtějí bojovat za práva satanistů. Tak by možná měli začít u sebe a přestat napadat lidi, kteří toho v satanismu tolik dokázali. To, že o sobě někdo prohlásí, že je satanistou, z něj ještě satanistu neučiní! Je třeba věci nazývat pravým jménem, Chrám C. S. je satanistické uskupení s mnohaletou tradicí a Satanova komunita politická bojůvka, která nemá se satanismem, kromě názvu, nic společného.… Číst dále ->
Rád bych zde poukázal na 3. ročník časopisu Eosphoros, číslo 2 (Solstitium Brumale), datum vydání 21. 12. 2016. Na stranách 233 – 252 jsou dva články, které se zabývají podrobnou analýzou amerického fenoménu “The Satanic Temple” a prognózou budoucího vývoje satanismu.
Energetická část reality (živá síla) má status existence a tedy “+”, zatímco nehmotná část reality (imaginace) má status NEexistence a tedy “-“. Fantazie se tím pádem logicky asociuje s peklem nehmatatelného, s pohádkovým ďáblem, který může a nemusí být v interakci se zrcadlem pohybu živé síly (neboli se materializovat). O ďáblu lze tedy říct, že je nicotou, neexistencí, jenže tato neexistence EXISTUJE. A pokud se s tímto faktorem vědomě nepracuje, pracuje na nevědomé úrovni proti nám (vzniká energetický parazit).